Dette modul introducerer de studerende til PBL og studieteknikker, inkl. anvendelsen af digitale redskaber og litteratursøgning. Herudover sætter modulet fokus på lægens roller og opgaver, for således at introducere begrebet ”den hele læge”, som kombinerer naturvidenskab, humanistisk videnskab og samfundsvidenskab. Der vil blive præsenteret medicinsk etik på forskellige niveauer: Individniveau (menneskesyn, patientsyn, lægesyn), relationelt ift. patient/pårørende, interkollegialt/tværfagligt, på samfundsniveau, globalt samt ift. klima/natur.
Pædagogisk er faget opbygget med forelæsninger og øvelser, der giver basis for det videre case- og projektarbejde på studiet.
Forelæsninger, problembaseret undervisning med udgangspunkt i cases samt studiesalsøvelser
Se semesterbeskrivelse
Prøvens navn | Problembaseret læring og faglig identitet |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Nærmere information om tilladte hjælpemidler til eksamen kan findes i semesterbeskrivelsen. |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Se semesterbeskrivelse
Elektronisk undervisningsrum for studerende, der er tilmeldt modulet
Engelsk titel | Problem Based Learning and Academic Identity |
Modulkode | MEDMN24B1_3 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Medicin |
Institut | Klinisk Institut |
Fakultet | Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet |
Se semesterbeskrivelse