Målet for modulet er, at den studerendes har tilegnet sig viden om og forståelse af:
teori og metoder inden for feltet digitalt læringsdesign og praksis knyttet hertil
planlægning, design og evaluering af digitale artefakter i forhold til at anvende konkrete produktionsredskaber til at udvikle læringsdesigns og læringsforløb
identificering og udvikling af et videnskabeligt grundlag inden for feltet digitalt læringsdesign.
Se under § 17 i studieordningen.
ECTS-point: 10 = 10 x 27,5 = 275 timers studenterbelastning i alt
Prøvens navn | Digitalt læringsdesign |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven foregår som en samtale mellem de(n) studerende, eksaminator
og den eksterne censor med udgangspunkt i en udarbejdet prototype
og præsentation heraf – enten individuelt eller som del af en
gruppe – samt en skriftlig argumentation herfor. Den mundtlige
prøve er tilrettelagt som gruppeeksamen med individuel bedømmelse.
Emnet for projektet aftales mellem en af studienævnet udpeget fagansvarlig og den/de studerende. Den udarbejdede prototype betragtes som gruppens fælles ansvar. Prototypen, præsentationen af prototypen (der kan bestå af såvel tekst som billede og lyd) samt den skriftlige argumentation udgør grundlaget for eksamination, og der foretages en samlet bedømmelse af på baggrund af alle eksaminationens elementer. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Modulbeskrivelser for hvert semester opdateres løbende på uddannelsens hjemmeside
Engelsk titel | Digital Learning Design |
Modulkode | MASMIL20242 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
2.-3. semester Kernemodul 2 |
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Anden placering |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Master i ikt og læring |
Studienævn | Studienævn for Masteruddannelsen i IKT og Læring (MIL) |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |