Ikt-baserede læreprocesser omfatter medierede intra- og interpersonelle læreprocesser samt læring gennem samarbejde og fælles videnkonstruktion.
Ikt står i denne sammenhæng for digitale værktøjer/systemer og omgivelser til præsentation, produktion, kommunikation, og samarbejde.
Der fokuseres på hvordan, under hvilke omstændigheder, og med hvilke metoder/midler det er muligt at tilrettelægge/designe, kvalificere og facilitere ikt-baserede læreprocesser, der fremmer kvalitet, dialog og samarbejde.
Målet for den studerendes tilegnelse af viden inden for modulet ikt-baserede læreprocesser er, at den studerende efter deltagelse i modulet skal kunne:
Målet for den studerendes udvikling af færdigheder indenfor modulet ikt-baserede læreprocesser er, at den studerende skal kunne:
Målet for den studerendes dannelse af kompetencer indenfor modulet ikt-baserede læreprocesser er, at den studerede i modulet skal kunne:
• selvstændigt igangsætte, gennemføre, styre og tilrettelægge kollaborative ikt-baserede undervisnings- og læringsprocesser
• deltage i og moderere en kollaborativ vidensopbygningsproces
• deltage aktivt i kollaborative ikt-baserede processer.
Se under § 17 i studieordningen.
ECTS-point: 5 = 5 x 27,5 = 137,5 timers studenterbelastning i alt
Prøvens navn | Ikt-baserede læreprocesser |
Prøveform | Skriftlig
Prøven består i udarbejdelse af en mindre skriftlig fremstilling og
eventuelt produkt (er) inden for et emne, der omfatter den i
studieåret udbudte undervisning i relation til fagområdet ikt-
baserede læreprocesser. Prøven tager udgangspunkt i en af én eller
flere studerende udarbejdet fremstilling på højst 7 sider pr.
studerende i projektgruppen – dog højst 30 sider i alt og eventuelt
produkt(er) (den enkeltes bidrag skal fremgå), ved en individuelt
udarbejdet fremstilling højst 8 sider. Emnet aftales på forhånd
mellem en af studienævnet udpeget fagansvarlig og den/de
studerende. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Modulbeskrivelser for hvert semester opdateres løbende på uddannelsens hjemmeside
Engelsk titel | ICT-based learning processes |
Modulkode | MASMIL20201 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
1. semester |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Anden placering |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Master i ikt og læring |
Studienævn | Studienævn for Masteruddannelsen i IKT og Læring (MIL) |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |