Modulet sigter imod, at den studerende opnår viden om og indsigt i organisatorisk læring, organisationspsykologi, procesledelse og teori om forandringsledelse samt tilegnelsen af kompetence til planlægning, gennemførelse og evaluering af procesledelse og samtalebaseret udvikling i organisationer. Modulet tager udgangspunkt i et organisatorisk udviklingsprojekt baseret på aktionsforskningsprincipper og facilitering af procesledelse og/eller coaching. Den studerende skal således tilrettelægge, planlægge, gennemføre, analysere og kritisk diskutere et mindre aktionsforskningsprojekt i en udvalgt organisation.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Prøvens navn | Procesledelse og coaching som organisatorisk udviklingsressource |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven foregår ved, at den studerende i en forsamling af
medstuderende og eventuelt andre interesserede holder et mundtligt
oplæg på højst 10 minutter om et fagligt emne inden for modulets
tema. Oplægget skal knytte an til det organisatoriske
udviklingsprojekt, som er semesterets omdrejningspunkt. Endvidere
skal oplægget supplere og uddybe det skriftlige bidrag, som har
form af en projektrapport. I rapporten skal indgå en
procesbeskrivelse af den/de studerendes arbejde. Endvidere indgår
for den enkelte studerende teoribaseret analyse og refleksion over
egen læring. Begge dele med tydelig angivelse i opgavens
indholdsfortegnelse.
Produktkrav/sidetal: Min. 15 og max. 20 sider ved individuelt udarbejdede opgaver Min. 18 og max. 30 sider ved grupper af 2 studerende Min. 20 og max 45 sider ved grupper af 3 studerende Min. 22 og max 60 sider ved grupper af 4 studerende. Prøvetiden er normeret til 25 minutter pr. studerende og 10 minutter pr. gruppe til votering og karaktergivning, dog højest i alt to timer ved store grupper. Dvs. 35 minutter i alt ved individuelle prøver inklusiv votering og karaktergivning. |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Process Management and Coaching in Organizational Development |
Modulkode | MAPROF20234 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Master i procesledelse og organisatorisk forandring |
Studienævn | Studienævn for Efter- og videreuddannelse i Kultur og Læring |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |