Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger videre viden opnået på 1.- 4. semester
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Skal kunne løse en automatiseringsproblemstilling ved brug af
teoretisk analyse og design af en eller flere
reguleringssløjfer.
Færdigheder
- Skal kunne opsætte en kravspecifikation for at få løst en
produktionsopgave.
- Skal med udgangspunkt i en velafgrænset proceslinje kunne
designe og implementere en styring, der skal opfylde en række krav
f.eks. mht. cyklustid, dynamisk performance og kvalitet
styring.
- Skal kunne udarbejde en kravspecifikation til systemet
indeholdende bl.a. krav til funktionalitet og performance.
- Opbygge en projektrapport efter fagområdets normer, inddrage
relevant litteratur, benytte korrekt fagsprog og formidle
projektets problemstilling og resultater skriftligt og mundtligt på
en sammenhængende måde, herunder sammenhængen mellem
problemformuleringen, projektets udførelse og de væsentligste
konklusioner.
- Begrunde valg af litteratur, metoder, modeller og andre
redskaber benyttet i projektarbejdet, samt vurdere projektets
problemstilling i relevant faglig, samfundsmæssig, økonomisk og
teoretisk kontekst samt i relation til faglitteraturen.
Kompetencer
- Skal kunne implementer sensorer i et fysisk system, der måler
på systemets tilstand.
- Skal kunne databehandle sensorsignaler til styring af systemets
tilstand.
- Skal kunne opbygge og anvende modeller til løsning af
styringsopgaven.
- Varetage planlægning og gennemførelse af et projekt og håndtere
komplekse og udviklingsorienterede opgaver under projektarbejdet
samt bidrage til projektgruppens arbejde og resultater.
- Identificere egne læringsbehov for fortsat udvikling og læring
indenfor fagområdet.
Undervisningsform
Projektet gennemføres i projektgrupper med maksimalt 6 medlemmer
per gruppe.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Da det er et 15 ECTS kursus forventes der en arbejdsbyrde på 450
timer for den studerende.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Automatisering |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |