I løbet af 2. semester skal deltagerne opnå en forståelse af samspillet mellem virksomhedens produkt-markedsstrategi, kompetencer, organisation og teknologi. Denne forståelse skal deltagerne anvende til at analysere strategisk betydningsfulde problemstillinger i egen virksomhed – typisk med udgangspunkt i et eller nogle få af de identificerede sammenhængsproblemer i 1. semester –, således at problemstillingerne belyses ud fra flere sider, f.eks. kundekrav og kompetencer, tværorganisatoriske processer og teknologiske innovationer.
Undervisningsformen er en blanding af forelæsninger, workshops, opgave-/ caseløsninger og individuelt problembaseret projektarbejde, der som hovedregel tager udgangspunkt i egen virksomhed. Det individuelle projektarbejde planlægges af den enkelte studerende i samarbejde med en vejleder. I vejledningssituationen dannes mindre grupper af deltagere som sparrer med hinanden.
Da det er et 15 ECTS projekt forventes der en arbejdsbyrde på 450 timer for den studerende.
Prøvens navn | Strategiske udfordringer og muligheder |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Strategic Challenges and Opportunities |
Modulkode | M-MMT-M2-1A |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Master i teknologiledelse |
Studienævn | Studienævn for Produktion |
Institut | Institut for Materialer og Produktion |
Fakultet | Det Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet |