Modulets indhold, forløb og pædagogik
Med udgangspunkt i viden fra studiets øvrige aktiviteter,
forventes den studerende gennem bachelorprojektet at udvide sit
vidensfelt således, at dette på et videnskabeligt grundlag kommer
til at omfatte indsigt i forbedring af strategier, strukturer,
systemer, organisering og koordinering af den globale virksomhed.
Denne viden opnås gennem et udviklingssamarbejde med en privat
eller offentlig organisation, som varetager driftsopgaver præget af
globale trends.
Læringsmål
Viden
- Skal have dybdegående viden om hvordan man analyserer, designer
og skalerer strategier og løsninger til drift af en global
virksomhed eller andre komplekse industrielle systemer ved hjælp af
moderne metoder.
Færdigheder
- Skal kunne anvende flere af de teorier, koncepter og metoder,
som der er blevet gjort brug af i løbet af uddannelsen, samt vise
sammenhængen mellem flere af disse.
- Skal kunne vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger
samt begrunde og vælge relevante løsningsmetoder med brug af
opstillede modeller.
- Skal kunne designe løsninger, som lever op til operationelle og
strategiske præstationskriterier.
- Skal kunne anvende moderne metoder og demonstrere færdigheder
til systematisk udvikling og evaluering af løsninger i
projektarbejdet.
- Skal kunne formidle praktiske og faglige problemstillinger og
løsninger til samarbejdspartnere og brugere.
- Skal kunne dokumentere projektarbejdet efter fagområdets
normer, herunder begrunde valg af relevant litteratur og anvendelse
af korrekt fagsprog og formidle sammenhængen mellem
problemformuleringen, projektets udførelse og de væsentligste
konklusioner.
Kompetencer
- Skal kunne beskrive og forstå trends og udviklingstendenser i
den eksterne kontekst, og på basis af dette være i stand til at
udarbejde hensigtsmæssige løsninger.
- Skal kunne identificere og implementere forbedringer i globale
virksomhedssystemer eller andre komplekse industrielle systemer med
udgangspunkt i uddannelsens indhold.
- Skal kunne samarbejde med andre fagligheder/forskellige
personalegrupper omkring problematisering og
løsningsudvikling.
- Skal kunne arbejde systematisk og kritisk evaluere
datagrundlag, valg og anvendelse af metoder og deres
resultater.
- Skal kunne reflektere over egne læringsbehov og strukturere
egen læring i et praksisnært læringsmiljø.
Undervisningsform
Undervisningen tilrettelægges i henhold til de generelle
undervisningsformer for uddannelsen, jf. bachelorstudieordningens
§17 og diplomingeniørstudieordningens §18.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Da det er et 15 ECTS projekt forventes der en arbejdsbyrde på
450 timer for den studerende.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Bachelorprojekt |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |