Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået på 3. semester.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Skal have viden om
- begreber, teorier og metoder vedrørende information,
informationsmodeller samt informationsmodellering og
datamodellering.
- teknologier og metoder til udvikling af software og
informationssystemer, herunder databasesystemer og webbaserede
systemer.
- Skal have viden sammenhængen i indholdet
Færdigheder
- Skal kunne anvende de indlærte teorier og metoder til analyse
af informationsmængder for derved at skabe velstrukturerede
informationsmodeller og systemarkitekturer som grundlag for
udvikling af databaser og informationssystemer
- Skal kunne anvende de indlærte metoder og teknologier til
design af konkrete data- og informationsmodeller samt til
planlægning og udvikling af informationssystemer
- Skal kunne vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger
vedrørende håndtering af større datamængder samt kunne vælge og
begrunde optimale løsninger
- Skal kunne formidle sådanne problemstillinger og
løsningsmodeller til andre deltagere i forekommende
udviklingsprojekter
Kompetencer
- Skal kunne omsætte de indlærte videnselementer og færdigheder
ved håndtering af komplekse udviklingsprojekter
- Skal selvstændigt kunne bidrage konstruktivt og professionelt i
flerfaglige projekter
- Skal på basis af det tilegnede kunne identificere egne behov
for yderligere læring og kunne gennemføre en hensigtsmæssig
tilrettelægning heraf
Undervisningsform
Undervisningen tilrettelægges i henhold til de generelle
undervisningsformer for uddannelsen, jf. studieordningens §17.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Da det er et 5 ECTS kursus forventes der en arbejdsbyrde på 150
timer for den studerende.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Udvikling af informationssystemer |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |