Modulet fokuserer på forskellige tilgange til entreprenørskab, som er relevante for kunst og teknologi. Modulet omfatter analyse af potentielle markeder for oplevelsesteknologiske produkter og metoder til undersøgelse og evaluering af idéer, markeder og virksomheder. Modulet omfatter også kommunikation med forskellige aktører om idéer og projekter indenfor entreprenørskab, kunst og teknologi.
Fag:
I forbindelse med modulet kan der blive udbudt fag inden for følgende områder:
I dette modul skal den studerende opnå: Grundlæggende viden om
Færdigheder i at
Kompetencer i at
Individuelt eller gruppearbejde i forhold til fagets aktiviteter og seminarer
Prøvens navn | Entreprenørskab, kunst og teknologi |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Aktiv deltagelse i modulets forelæsningsrække og andre
fagrelaterede aktiviteter er påkrævet. Aktiv deltagelse
forudsætter, at den studerende læser obligatorisk litteratur,
deltager i 80 % af modulets forelæsninger og andre fagrelaterede
aktiviteter, bidrager til modulets diskussioner gennem oplæg og
deltager aktivt i diskussioner samt afleverer alle opgaver.
Hvis en studerende ikke opfylder kravene til aktiv deltagelse, afholdes følgende reeksamen: Intern skriftlig eksamen i modulet ”Entreprenørskab, kunst og teknologi” Aflevering: individuelt Eksamen er en fri opgave af syv dages varighed. Opgaven bedømmes af én eksaminator. Omfang: det skriftlige arbejde må ikke overstige 15 sider. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Art & Technology Entrepreneurship |
Modulkode | KOTBA202018 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
6. semester |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i kunst og teknologi |
Studienævn | Studienævn for Kunst, Sundhed og Teknologi |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |