Modulet formidler viden om ABC’s udvikling over tid, hvor der kan identificeres fem varianter alene fra Coopers og/el. Kaplans hånd. På det teoretiske plan afsluttes modulet med det seneste skud på stammen i form af TimeDriven ABC, TDABC, og hvordan man eventuelt kan bestemme om kalkulationssystemet bliver bedre heraf.
Modulet indeholder en række aktiviteter, hvor der løbende inkluderes flere cases som en praktisk vinkel på de teoretiske problemstillinger. Det giver også den studerende mulighed for selvstændig og praktisk anvendelse af modellerne. De studerende kan med fordel løse disse cases via de digitale redskaber der blev introduceret i modulet “Accounting Information System” på 1. semester. Det giver de studerende mulighed for at øge deres generelle digitale kompetencer, men også frame disse hen imod dette moduls specifikke økonomistyringsproblemer.
Det er målet, at den studerende efter modulet har viden om:
Det er målet, at den studerende efter modulet har færdigheder i:
Det er målet, at den studerende efter modulet har kompetencer til:
For information se § 17.
Prøvens navn | Managerial Accounting 2 |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig
Individuel eksamen. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Managerial Accounting 2 |
Modulkode | KAØKS20228 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Kandidatuddannelsen i erhvervsøkonomi, cand.merc. |
Studienævn | Studienævn for Erhvervsøkonomi |
Institut | Aalborg University Business School |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |