Kulturformidling og værdier

2024/2025

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet omfatter en introduktion til og indføring i kulturformidling og den værdimæssige baggrund for kulturelle sammenhænge og/eller komplikationer.

 

Læringsmål

Viden

  • viden om kulturformidling og den værdimæssige baggrund for kulturelle sammenhænge og/eller komplikationer
  • indsigt i formidlingsstrategiske muligheder for kulturmøder og kulturel interaktion
  • viden om værdibegrebets udvikling og specifikke værdibegrebers betydning.

Færdigheder

  • evne til at identificere og fortolke værdier i forhold til den kulturelle sammenhæng eller mangel på sammenhæng
  • evne til kulturel selvrefleksion og formulering af handlemuligheder på baggrund af forskellige værdibegreber.

Kompetencer

  • kompetence til at anvende kulturformidling som baggrund for diskussioner af forskellige værdibegreber.

Undervisningsform

Se § 17 i studieordningen.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnKulturformidling og værdier
Prøveform
Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Modulet bestås ved tilfredsstillende aktiv deltagelse, som her defineres ved tilstedeværelse ved mindst 80 % af kursusgangene samt aktiv deltagelse i undervisningen, fx gennem mundtlige oplæg. Kravene til aktiv deltagelse fastsættes af kursusholder og oplyses ved kursets start.

Reeksamen har form af en skriftlig hjemmeopgave af et omfang på højst 6 sider. Emnet aftales med underviseren. Opgaven bedømmes af eksaminator.
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelCultural Dissemination and Ethics
ModulkodeKASFKULT2104
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

UddannelsesejerCand.mag. i engelsk og (tilvalg)
StudienævnStudienævn for Dansk, Engelsk, Kulturforståelse og Anvendt Filosofi
InstitutInstitut for Kultur og Læring
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet