Modulet er et kursusmodul, der omfatter praktisk træning i udarbejdelse, gennemførelse og evaluering af et musikterapeutisk, gruppedynamisk orienteret oplæg til en mindre gruppe af medstuderende.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Se under § 17 i studieordningen.
Prøvens navn | Musikterapeutisk psykodynamisk orienteret gruppeledelse |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en skriftlig opgave, hvor den studerende
udarbejder en rapport over forløbet i musikterapeutisk
psykodynamisk gruppeledelse med fokus på den session den studerende
selv har stået for.
I rapporten skal den studerende reflektere over følgende punkter: Valg af tema for sessionen, planlægning og gennemførelse af sessionen, lederrolle, terapeutisk forholdemåde, musikalske og verbale interventioner samt gruppemusikterapeutidentitet. I rapporten skal den studerende endvidere beskrive og reflektere over sin erfaringsproces belyst med eksempler fra gennemsyn af videooptagelsen, inddrage relevante terapiteoretiske referencer og begreber, reflektere over feedback fra medstuderende og supervisor, samt beskrive styrker og udviklingspotentialer som gruppemusikterapeut. Rapporten, som udarbejdes individuelt, skal være på mindst 6 og må højst være på 8 sider. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Therapeutic, Psychodynamic Group Music Leading |
Modulkode | KAMTP20244 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
1. semester |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Cand.mag. i Musikterapi |
Studienævn | Studienævn for Kunst, Sundhed og Teknologi |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |