Inden for temarammen ”Design af læring og forandringsprocesser” bygges der videre på viden, færdigheder og kompetencer på uddannelsens tidligere moduler, og der undervises i uddannelsespolitiske rammers betydning for og indflydelse på pædagogisk tænkning og didaktisk refleksion og tilrettelæggelse, herunder pædagogisk filosofi samt teori om og metoder til uddannelses- og undervisningsevaluering.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Prøvens navn | Uddannelse, pædagogik og didaktik |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Modulet afsluttes med en ekstern kombineret skriftlig og mundtlig
prøve. Den mundtlige prøve tager udgangspunkt i en af gruppen
udarbejdet projektrapport. Projektet skal omhandle et design af et
læringsbaseret forandringsforløb.
Projektrapporten skal være på mindst 30 og højst 40 sider. Gruppestørrelse 3-6 studerende. Prøvetid: jfr. studieordningens § 17.2 stk. 4. Projektrapporten og den mundtlige eksamination skal demonstrere, at den studerende opfylder målbeskrivelserne for modulet. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Education, Pedagogy and Didactiscs |
Modulkode | KALFPA20225 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Cand.mag. i læring og forandringsprocesser |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |