Der arbejdes med programmering, programmeringssprog og prototypeværktøjer.
Målet er at de studerende får forståelse for programmering og programmeringsprocesser samt de udfordringer, der er forbundet hermed. De studerende vil gennem kurset kunne tilegne sig de nødvendige computationelle kompetencer, der sætter dem i stand til at udføre mindre programmeringsopgaver samt indgå i systemudvikling i praksis.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om og forståelse af:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Undervisningen tilrettelægges i henhold til de generelle undervisningsformer for uddannelsen, jf. § 17.
Det forventes, at den studerende bruger 27 timer per ECTS, hvilket for denne aktivitet betyder 270 timer.
Prøvens navn | Grundlæggende programmering |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Tilladte hjælpemidler fremgår af semesterbeskrivelsen. |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Introduction to Programming |
Modulkode | KAKDMV202443 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
KA 2. semester |
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |