Modulet præsenterer og positionerer de forskellige teorier og metoder inden for internationalisering i virksomheder. Modulet diskuterer virksomheders internationaliseringsaktiviteter i en institutionel sammenhæng med fokus på de forskellige aktører, finansielle og sociale systemer, arbejdsmarkedet, innovationssystemer og socialforvaltning.
Definere, forstå og reflektere over nøglebegreber og teorier inden for internationalisering i virksomheder og intitutionelle sammenhænge samt anvende denne viden i praksis (cases).
Teoretisk og praktisk at kunne redegøre for centrale dele af de modeller og teorier, som belyses, samt på grundlag heraf at kunne undersøge relevante problemstillinger i praksis.
Diskutere og analysere fordele og ulemper ved forskellige teoriretninger og modeller samt relatere modulernes indhold til beslutningsformål i en virksomhed.
Modulet præsenterer og positionerer de forskellige teorier og metoder inden for internationalisering i virksomheder gennem litteratur, forelæsninger/seminarer og caseopgaver. De studerende udarbejder i tværkulturelle grupper en modulrapport om en valgfri og revelant problemstilling, som forsvares ved en mundtlig eksamen.
10 ECTS.
Prøvens navn | Theory of Internationalisation of Companies in Institutional Context |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Theory of Internationalisation of Companies in Institutional Context |
Modulkode | KAIVØ20161 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Kandidatuddannelsen i erhvervsøkonomi, cand.merc. |
Studienævn | Studienævn for Erhvervsøkonomi |
Institut | Aalborg University Business School |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |