Formålet med dette modul er at kvalificere den studerende til at planlægge, analysere, og implementere kampagner inden for feltet social marketing, som skal forstås som marketing, der har til formål at påvirke og/eller ændre menneskers adfærd. Eksempler på social marketing kampagner kan således være relateret til en bred vifte af emner såsom adfærd i forhold til miljø, kriminalitetsforebyggelse, sundhed, integration, trafiksikkerhed, gruppeadfærd, etc. En del af modulet vil endvidere fokusere specifikt på adfærdsdesign (også kaldet nudging) i teori og praksis, herunder forholdet mellem adfærdsdesign, kontekst og menneskers adfærd.
Se studieordningen § 17.
Prøvens navn | Social marketing og adfærdsdesign |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden skriftlig 2-dages hjemmeopgave.
Besvarelsen må højst være på 6 sider. Den studerende skal på
baggrund af en opgave stillet af kursusholder demonstrere kendskab
til de teorier og metoder, der er præsenteret inden for det
udvalgte område.
Opgaven bedømmes af eksaminator. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Med visse hjælpemidler:
Fremgår af semesterbeskrivelsen. |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Social Marketing and Nudging |
Modulkode | KAINV2213 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Cand.mag. i international virksomhedskommunikation i engelsk |
Studienævn | Studienævn for Internationale og Tværkulturelle Studier |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |