Forbrugerkultur og branding

2024/2025

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet omfatter:

  • Forbrugergrupper og forbrugerkultur.

Læringsmål

Viden

  • udvalgte metoder til at opnå en grundlæggende indsigt i forbrugergruppers kultur
  • grundlæggende teorier om og tilgange til forståelse af forbrugergrupper og forbrugerkultur
  • markedskommunikation, med særlig fokus på branding i sammenhæng med forbrugergrupper og forbrugerkultur.

Færdigheder

  • at identificere og beskrive udviklingstendenser i forbrugergruppers værdier, kultur og adfærd
  • at udvikle strategi for hvordan forbrugergruppers værdier, kultur og adfærd kan anvendes i en brandingkontekst.

Kompetencer

  • at anvende indsigt i forbrugergrupperes kultur til markedsføring (branding) og kommunikation med udvalgte forbrugergrupper
  • selvstændigt og på videnskabeligt niveau at fortsætte egen kompetenceudvikling inden for fagområdet.

Undervisningsform

Se studieordningen § 17.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnForbrugerkultur og branding
Prøveform
Skriftlig
Prøven har form af en bunden skriftlig 2-dages hjemmeopgave. Besvarelsen må højst være på 6 sider. Den studerende skal på baggrund af en opgave stillet af kursusholder demonstrere kendskab til de teorier og metoder, der er præsenteret inden for det udvalgte område.

Opgaven bedømmes af eksaminator.
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Med visse hjælpemidler:
Fremgår af semesterbeskrivelsen.
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelConsumer Groups and Branding
ModulkodeKAINV2212
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogEngelsk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

UddannelsesejerCand.mag. i international virksomhedskommunikation i engelsk
StudienævnStudienævn for Internationale og Tværkulturelle Studier
InstitutInstitut for Kultur og Læring
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet