Modulet har fokus på it, forandring og udvikling i et organisatorisk perspektiv, og tager afsæt i de studerendes egne projekter, som skal have et empirisk afsæt.
Der afholdes undervisningsseminar(er) inden for videnskabsteori, undersøgelses- og forskningsmetoder, med særligt fokus på it, forandring og udvikling i et organisatorisk perspektiv.
De(n) studerende udarbejder et projekt inden for 7. semesters temaramme (§7 Stk. 8) som skal integrere (del-elementer fra) alle moduler på 7. semester samt indbefatte kritisk refleksion over og kvalificering af organisatoriske aspekter af it-integreret forandring og udvikling.
Projektarbejdet bygger på og arbejder analytisk videre med problemorienterede tilgange til undersøgelser af praksis, som introduceres på modulet: it-didaktisk design.
it, forandrings- og udviklingsprocesser i et organisatorisk perspektiv
teoretiske perspektiver på it i organisatoriske forandringsprocesser, for eksempel implementeringsprocesser, læring og forandringsledelse
anvendelsesmuligheder og videnskabsteoretiske forudsætninger for kvalitative og kvantitative undersøgelsesmetoder i studier af it og forandring i et organisatorisk perspektiv.
at foretage velunderbyggede vurderinger og kvalificerede valg blandt modulets videnskabelige teorier og metoder samt tilrettelægge og gennemføre undersøgelser inden for it og forandringsprocesser i et organisatorisk perspektiv,
at udarbejde problemformuleringer med særligt fokus på forandrings- og udviklingsprocesser i organisationer samt anvende disse i gennemførelse af projektarbejde
Vedrørende undervisningsform henvises til studieordningens §17.
Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet.
Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Prøvens navn | It og forandringsprocesser i et organisatorisk perspektiv |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven foregår som en diskussion mellem de(n) studerende,
eksaminator og censor med udgangspunkt i det udarbejdede skriftlige
arbejde i form af en projektrapport. Projektrapportens sidetal: pr.
studerende mindst 15 sider max 20 sider (max 30 sider ved
individuel studerende).
Prøvetiden er normeret til 30 min. for den første studerende og 20 min. pr. gruppemedlem derefter (dvs. 30 min. for én studerende, 50 min. for to studerende og 70 min. for tre studerende osv.). |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | ICT-integrated change in an organizational perspective |
Modulkode | KAIIOLK20193 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus København |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Cand.it. i It og læring, med specialisering i organisatorisk omstilling |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |