Semesterprojekt indenfor temaet: Dynamik i organisationer og innovationssystemer

2024/2025

Modulets indhold, forløb og pædagogik

I modulet skal den studerende delvist selvstændigt og delvist med assistance fra en udpeget vejleder: foretage problemformulering, metodevalg, litteratursøgning, analyse og kritisk selvevaluering af resultatet.

Læringsmål

Viden

  • om relevante empiriske og/eller teoretiske problemer indenfor semestrets tema
  • om metoder og teorier til at analysere problemer indenfor semestrets tema

Færdigheder

  • til at identificere og definere et relevant forskningsspørgsmål indenfor semestrets tema
  • til at dokumentere og reflektere på de anvendte forskningsmetoder
  • til at analysere forskningsspørgsmålet ud fra relevant litteratur og data
  • til at evaluere resultaterne og diskutere implikationer
  • til skriftlig og mundtlig fremstilling på akademisk niveau af forskningsspørgsmålet, metoderne, analysen og konklusionerne

Kompetencer

  • til at initiere, styre og gennemføre problemorienteret projektarbejde
  • til at koordinere egne ressourcer til at løse komplekse faglige problemer
  • til at tage ansvar for egen faglig læring og udvikling

Undervisningsform

Problemorienteret projektarbejde.

Omfang og forventet arbejdsindsats

15 ECTS

Eksamen

Prøver

Prøvens navnSemesterprojekt indenfor temaet: Dynamik i organisationer og innovationssystemer
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
ECTS15
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelProject within the theme of the semester: Dynamics of organisations and systems of innovation
ModulkodeKAEØK201738
ModultypeProjekt
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS15
UndervisningssprogEngelsk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

UddannelsesejerKandidatuddannelsen i erhvervsøkonomi, cand.merc.
StudienævnStudienævn for Erhvervsøkonomi
InstitutAalborg University Business School
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet