Eksportmarketing

2024/2025

Anbefalede faglige forudsætninger for at deltage i modulet

Studerende fra kandidatuddannelsen i erhvervsøkonomi (international virksomhedsøkonomi) kan deltage i dette valgfag.

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Eksportmarketing udgør det første trin i en international marketingproces. Modul 5a vil derfor introducere den studerende til teorier, modeller og redskaber til at forstå eksportmarketingprocesser og alternative strategier til at forbedre virksomheders konkurrenceevne, hvad angår eksisterende og ny eksport.

Læringsmål

Viden

Modulet vil sætte den studerende i stand til at:

• Demonstrere viden om teorier og modeller inden for eksportmarketing.

 

Færdigheder

Modulet vil sætte den studerende i stand til at:

• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og modeller til at analysere eksportmarketingproblemstillinger i internationale virksomheder i en global erhvervskontekst.

Kompetencer

Modulet vil sætte den studerende i stand til at:

• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og modeller til at analysere eksportmarketingproblemstillinger i internationale virksomheder i en global erhvervskontekst.

Undervisningsform

Modulet vil introducere den studerende til eksportmarketingteorier samt redskaber, der vil sætte den studerende i stand til at analysere eksportmarketingrelaterede problemstillinger. Undervisningen gennemføres som en kombination af forelæsninger, cases og seminarer.

Omfang og forventet arbejdsindsats

5 ECTS.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnExport Marketing
Prøveform
Skriftlig
ECTS5
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelExport Marketing
ModulkodeKAEIM20165A
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogEngelsk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

UddannelsesejerKandidatuddannelsen i erhvervsøkonomi, cand.merc.
StudienævnStudienævn for Erhvervsøkonomi
InstitutAalborg University Business School
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet