International Branding and Marketing Communication

2024/2025

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Centrale emner og problemstillinger inden for international branding- og marketingkommunikation i relation til strategiformulering for international marketing.

Læringsmål

Viden

Modulet vil sætte den studerende i stand til at:

• Demonstrere viden om teorier og modeller inden for branding- og marketingkommunikation.

 

Færdigheder

Modulet vil sætte den studerende i stand til at:

• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og modeller til at analysere branding- og kommunikationsproblemstillinger i internationale virksomheder.

Kompetencer

Modulet vil sætte den studerende i stand til at:

• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og modeller til at analysere branding- og kommunikationsproblemstillinger i internationale virksomheder.

Undervisningsform

Modulet vil introducere den studerende til teorier inden for branding- og marketingkommunikation i international erhvervssammenhæng samt redskaber, der sætter den studeren-de i stand til at analysere og formulere branding- og marketingkommunikationsstrategier med henblik på at forbedre internationale virksomheders konkurrenceevne. Undervisningen gennemføres som en kombination af forelæsninger, cases og seminarer. De studerende arbejder i tværkulturelle grupper en modulrapport, som forsvares ved en mundtlig eksamen.

Omfang og forventet arbejdsindsats

10 ECTS.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnInternational Branding and Marketing Communication
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
ECTS10
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelInternational Branding and Marketing Communication
ModulkodeKAEIM20164
ModultypeProjekt
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS10
UndervisningssprogEngelsk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

UddannelsesejerKandidatuddannelsen i erhvervsøkonomi, cand.merc.
StudienævnStudienævn for Erhvervsøkonomi
InstitutAalborg University Business School
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet