E-marketing/E-commerce

2024/2025

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Centrale emner og problemstillinger inden for digitalisering, e-marketing og e-handel i relation til formulering af international marketingsstrategi.

Læringsmål

Viden

Modulet vil sætte den studerende i stand til at:

• Demonstrere viden om digitalisering samt redskaber og strategier inden for e-marketing.

 

 

Færdigheder

Modulet vil sætte den studerende i stand til at:

• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og metoder til at foretage undersøgelser af marketingrelaterede problemstillinger i en virksomhed. Herunder segmentering og udformning af marketingstrategier.

 

Kompetencer

Modulet vil sætte den studerende i stand til at:

• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og metoder til at foretage undersøgelser af marketingrelaterede problemstillinger i en virksomhed. Herunder segmentering og udformning af marketingstrategier.

 

Undervisningsform

Undervisningen gennemføres som en kombination af forelæsninger, cases og seminarer. Forelæsningerne vil give den studerende kendskab til udviklingen i digitalisering af for-retningsprocesser samt teorier, der ligger til grund herfor. Den studerende får praktiske redskaber til at analysere digitale processer inden for marketing i internationale virksomheder. De studerende udarbejder i tværkulturelle grupper en modulrapport, som forsvares ved en mundtlig eksamen.

Omfang og forventet arbejdsindsats

10 ECTS.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnE-marketing/E-commerce
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
ECTS10
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelE-marketing/E-commerce
ModulkodeKAEIM20162
ModultypeProjekt
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS10
UndervisningssprogEngelsk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

UddannelsesejerKandidatuddannelsen i erhvervsøkonomi, cand.merc.
StudienævnStudienævn for Erhvervsøkonomi
InstitutAalborg University Business School
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet