Projektorienteret forløb i en virksomhed

2024/2025

Anbefalede faglige forudsætninger for at deltage i modulet

Modulet bygger videre på viden, færdigheder og kompetencer opnået på kandidatuddannelsens 2. semester matematik-teknologi.

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Projektorienterede forløb er en mulighed for at kombinere teorier og metoder fra uddannelsen med praksis gennem et virksomhedsophold. Projektorienterede forløb skal have et uddannelsessigte, og arbejdsopgaverne, der indgår i forløbet, skal være på passende akademisk niveau.

Læringsmål

Viden

  • skal have en dybdegående viden om relevant teori og metoder inden for en eller flere udvalgte områder af ingeniørvidenskaben og i mindre grad viden om et eller flere områder inden for matematik
  • skal have omfattende viden om en eller flere anvendelser af relevant teori og tilhørende metoder med relevans for virksomheden
  • skal være i stand til at forstå og reflektere videnskabeligt over viden inden for matematik og ingeniørvidenskab og være i stand til at identificere matematiske og teknologiske problemer
  • har viden om organisationsstrukturen og arbejdet i virksomheden fra et teknisk / ledelsesmæssigt perspektiv

Færdigheder

  • er i stand til uafhængigt at anvende relevant matematisk teori og metoder til identifikation og analyse af teknologiske problemer med relevans for virksomheden
  • er i stand til at kommunikere forskningsbaseret viden og er i stand til at diskutere faglige og videnskabelige problemer med fagfæller både inden for matematik og ingeniørvidenskab samt med ikke-specialister

Kompetencer

  • er i stand til uafhængigt at igangsætte og afslutte tværfaglige udviklingsprojekter baseret på avanceret matematisk modellering og metoder fra ingeniørvidenskab, og er i den sammenhæng i stand til professionelt at tage ansvaret for implementering af afledte modeller og metoder
  • er i stand til uafhængigt at tage ansvar for selvudvikling og egen faglig udvikling og specialisering inden for matematik og ingeniørvidenskab

Undervisningsform

Projektarbejde med inddragelse af PBL-læringselementer.

 

 

Omfang og forventet arbejdsindsats

Projektmodulet er på 30 ECTS svarende til en arbejdsmængde på 900 timer.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnProjektorienteret forløb i en virksomhed
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
ECTS30
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelProject Oriented Study in an External Organisation
ModulkodeK-MTK3-VERSB
ModultypeProjekt
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS30
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

UddannelsesejerCivilingeniør, cand.polyt. i matematik-teknologi
StudienævnStudienævn for Matematiske Fag
InstitutInstitut for Matematiske Fag
FakultetDet Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet