Modulets indhold, forløb og pædagogik
Formålet med projektet er at give den studerende viden om
natur-problematikker og erfaring i at arbejde med en
naturforvaltningsmæssig problemstilling
Læringsmål
Viden
Studerende, der gennemfører modulet, skal kunne
- identificere of forklare relevante problemstillinger på natur-
og miljø-området
Færdigheder
- opbygge en elektronisk projektrapport efter fagområdets normer,
inddrage relevant originallitteratur, benytte korrekt fagsprog samt
formulere og formidle projektets forskningsbaserede grundlag og
problemstillinger samt resultater skriftligt, grafisk og mundtligt
på en fagligt begrundet og sammenhængende måde
- benytte relevant software til at præsentere, analysere og
visualisere teorier, modeller, hypoteser og data skriftligt såvel
som mundtligt
- vurdere og udvælge relevant originallitteratur og gængse
videnskabelige metoder, modeller og andre redskaber benyttet i
projektarbejdet samt vurdere projektets problemstilling og
resultater i relevant natur- og teknisk- videnskabelig kontekst
samt relevante samfundsmæssige forhold
Kompetencer
- varetage planlægning, gennemførelse og styring af komplekse og
uforudsigelige forsknings- og/eller udviklingsopgaver og påtage sig
et professionelt ansvar for at gennemføre faglige og tværfaglige
samarbejder
- tage ansvar for egen faglig udvikling og
specialisering
Undervisningsform
Omfang og forventet arbejdsindsats
450 arbejdstimer
Eksamen
Forudsætning for indstilling til prøven
- Godkendt PBL kompetenceprofil er forudsætning for deltagelse i
projekteksamen
Prøver
Prøvens navn | Naturforvaltning |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |