Formålet med modulet er at introducere grundlæggende læringsteoretiske tilgange, idrætspædagogiske principper samt didaktiske perspektiver. De teoretiske perspektiver bringes i spil gennem gruppebaseret planlægning, gennemførsel og evaluering af undervisningsforløb i boldspil.
Den studerende skal have grundlæggende viden om:
Den studerende skal kunne:
Den studerende skal kunne:
Der undervises i modulet jf. studieordningens § 17.
Prøvens navn | Læring og idrætspædagogik i boldspil |
Prøveform | Praktisk
Praktisk prøve indeholdende mundtlige og/eller skriftlige
elementer. Der foretages en helhedsvurdering af alle prøvens
elementer |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Se semesterbeskrivelsen |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær Berit Lund Sørensen.
Engelsk titel | Teaching and Learning Ball Games |
Modulkode | IDFIDR21B1_3 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BSc) i idræt |
Studienævn | Studienævn for Idræt og Folkesundhedsvidenskab |
Institut | Institut for Medicin og Sundhedsteknologi |
Fakultet | Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet |