Modulet er rettet mod at give de studerende en grundlæggende introduktion til problembaseret læring og projektorienteret gruppearbejde samt til videnskabsteoretiske perspektiver og diskussioner, der ligger bag forskellige typer af idrætsforskning. Gennem forløbet skal de studerende i grupper lære at kunne identificere og udvikle idrætsfaglige problemstillinger med baggrund i kendskab til udvalgte videnskabsteoretiske tilgange inden for forskellige typer af idrætsvidenskab.
Den studerende skal have grundlæggende viden om:
Den studerende skal kunne:
Den studerende skal kunne:
Der undervises i modulet jf. studieordningens § 17.
Prøvens navn | Introduktion til problembaseret læring og videnskabsteori |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Se semesterbeskrivelsen |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær Berit Lund Sørensen.
Engelsk titel | Problem-Based Learning and Theory of Science |
Modulkode | IDFIDR21B1_2 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BSc) i idræt |
Studienævn | Studienævn for Idræt og Folkesundhedsvidenskab |
Institut | Institut for Medicin og Sundhedsteknologi |
Fakultet | Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet |