Modulets indhold, forløb og pædagogik
Målet er, at den studerende kan gennemføre en mindre, selvstændig analyse af en forvaltningsmæssig problemstilling under vejledning.
Som ramme om projektskrivningen udbydes undervisning i form af en seminarrække. Undervisningen – og den studerendes projektrapport – bygges op om en/flere case (s), der skal indeholde såvel forvaltningsretlige som styrings-/forvaltningsmæssige og økonomiske aspekter, og gerne demonstrere både eventuelle konfliktende hensyn som muligheder i at fremme løsninger, der opfylder forskellige ønsker og behov.
Undervisningens indhold og form udfoldes nærmere i semesterbeskrivelsen, men en case kan eksempel være relateret til forvaltnings- og styringsmæssige problemstillinger på et område, hvor der indgår frivillige som arbejdskraft eller være relateret til spørgsmål om sagsdannelse og hvordan man dokumenterer og videndeler i en forvaltning. Seminarrækken tager udgangspunkt i den valgte case og understøtter dermed projektskrivningen.
Seminarer med oplæg fra undervisere og studerende efterfulgt af problemorienteret projektarbejde under vejledning indenfor seminarrækkens emneområder.
Projektvejledning kan bestå af klyngevejledning rettet mod flere projektgrupper og feedback fra medstuderende og underviser(e) ved statusseminarer i løbet af semesteret.
Undervisningens og vejledningens præcise form udfoldes nærmere i semesterbeskrivelsen.
Prøvens navn | M23: Offentlig forvaltning for historiestuderende |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Mundtlig evaluering, der tager udgangspunkt i en projektrapport.
Hvis projektrapporten er udarbejdet af en gruppe, eksamineres
gruppen samlet, men med individuel bedømmelse af den mundtlige
præstation. Projektrapporten kan også skrives individuelt med
individuel eksamination.
Projektrapportens omfang: Max. 20 normalsider for 1 studerende. Hvis projektrapporten skrives som gruppeprojekt er maximum 30 sider for 2 studerende, 40 sider for 3 studerende og 50 sider for 4 eller 5 studerende. Den mundtlige evaluerings omfang: Max. 30 minutter for 1 studerende, 40 minutter for 2 studerende, 50 minutter for 3 studerende, 60 minutter for 4 studerende og 70 minutter for 5 studerende Den mundtlige evaluering består af to dele: 1) en mundtlig præsentation med udgangspunkt i projektrapporten og 2) en eksamination. Den mundtlige præsentation tager udgangspunkt i en case eller et væsentligt delemne i projektet og nuancerer og perspektiverer ved at relatere til en bredere historisk kontekst. Den efterfølgende eksamination tager udgangspunkt i projektet og inddrager pensum. |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Module23: Public Administration for History Students |
Modulkode | HISBA24M23 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i historie |
Studienævn | Studienævn for Politik og Samfund |
Institut | Institut for Politik og Samfund |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |