Modulets indhold, forløb og pædagogik
Formålet er at sikre, at den studerende får en
anvendelsesorienteret tilgang til udarbejdelse af sit
Afgangsprojekt. Endvidere at den studerende skærper evnen til at
opstille en projektplan, evnen til kritisk at vurdere projektets
opbygning og prioritering samt evnen til nøgternt at
efterkontrollere og følge op på det udarbejdede.
Læringsmål
Viden
Ved modulets afslutning forventes den studerende at:
- Kunne demonstrere viden om regler, begreber, modeller og
metoder, således at disse kan gengives på opfordring.
- Kunne forstå og reflektere over regler, begreber, modeller og
metoder på relevante problemer og opgaver, således at evnen til at
analysere, udlede, afveje og bedømme handlingsalternativer
fremgår.
Færdigheder
Ved modulets afslutning forventes den studerende at:
- Demonstrere evne til kritisk at analysere og reflektere over et
andet projektarbejde ved opponering og fremkomme med overvejelser
om mulige forbedringer samt alternativ metode- og
teorianvendelse.
- Demonstrere evne til at lede en meningsdannende dialog indenfor
fagområdet.
- Demonstrere at reglers, begrebers, modellers og metoders
indhold, mening, forudsætning og tilblivelsesproces er opfattet.
- Herunder skal den studerende kunne forholde sig kritisk til
redskabers og metoders relevans og udsagnskraft.
- Kunne argumentere for den anvendte metodik, empiri og teori ved
forsvar.
Kompetencer
Ved modulets afslutning forventes den studerende at:
- Demonstrere evner til problemidentifikation, analyse og
problemløsning gennem anvendelse af det gennem studiet tillærte
begrebs-, teori- og modelapparat ved eksemplifikationer,
fortolkninger og konstruktion af forretningsmæssige
løsningsforslag.
- Vise evne til selvstændigt at beskrive, analysere og bearbejde
en kompleks forretningsmæssig problemstilling for en finansiel
virksomhed, samt kunne drage selvstændige konklusioner på baggrund
heraf, i Afgangsprojektet.
- Demonstrere, at han/hun selvstændigt kan kombinere uddannelsens
teoretiske, praktiske og udviklingsorienterede elementer og
formidle sammenhænge på et sikkert metodisk grundlag ved den
tværfaglige eksamination.Den studerende skal kunne anvende teorier,
metoder, og redskaber fra HD 2. del i Finansiel Rådgivnings
obligatoriske moduler til at identificere, analysere, beskrive og
behandle virkelige problemstillinger på eksemplarisk vis.
- Den studerende skal kunne arbejde med komplekse problemer og
udføre professionel praksis inden for HD 2. del i Finansiel
Rådgivnings obligatoriske moduler i forskelligartede og tværfaglige
samarbejdsrelationer, samt kunne organisere og lede dette arbejde i
projektform på eksemplarisk vis.
Undervisningsform
De studerende organiserer selvstændigt arbejdet ved udarbejdelse
af projektet. Oplysninger om vejledning m.m. findes på de
studerendes Moodlerum.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Det kræver en betydelig arbejdsindsats at skrive
afgangsprojektet og gå op til den endelige eksamen.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Afgangsprojekt |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt
Nærmere detaljer om formkrav, aflevering, eksamen mm. gøres
tilgængeligt i modulets Moodle-rum. |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Med visse hjælpemidler:
Der må medbringes kopi af det afleverede projekt, samt en
præsentation, i digitalt eller trykt format til
eksaminationen. |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |
Yderligere informationer
KOORDINATOR (ved faglige spørgsmål)
Seniorrådgiver Lars Krull
Tlf. 9940 2705
Mail: krull@business.aau.dk