Dette modul har til formål at give den studerende viden om begreber, teorier, modeller og metoder til at udarbejde regnskabsanalyser samt optimere finansierings- og investeringsbeslutninger.
Derudover introduceres den studerende til forskellige metoder til at værdiansætte virksomheder samt metoder til at opgøre virksomhedens værdiskabelse herunder Economic Value Added. Endvidere introduceres den studerende til, hvordan sidstnævnte kan anvendes som grundlag for bonusordninger.
På det praktiske plan er formålet, at den studerende lærer at anvende begreber, teorier, modeller og metoder på praksisrelevante problemstillinger.
Undervisningen foregår over hele dage og består både af forelæsninger samt løsning af praktisk relevante problemstillinger.
Ved modulets afslutning forventes den studerende at:
Ved modulets afslutning forventes den studerende at:
Ved modulets afslutning forventes den studerende at:
Modulet indeholder forelæsninger og problemløsning og foregår på dansk.
Der undervises 1 – 2 gange pr. måned fra kl. 9 - 18. Det kræver en betydelig forberedelsesindsats i form af læsning af pensum og opgaveløsning.
Prøvens navn | Regnskabsanalyse og virksomheders finansielle planlægning |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig
Nærmere detaljer om formkrav, aflevering, eksamen mm. gøres
tilgængeligt i modulets Moodle-rum. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Med visse hjælpemidler:
Alle skriftlige og elektroniske hjælpemidler, dog ikke generativ
AI. |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
STUDIESEKRETÆR (ved praktiske spørgsmål)
KOORDINATOR (ved faglige spørgsmål)
Engelsk titel | Accounting Analysis and Corporate Financial Planning |
Modulkode | HD2_S3_M1B |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår og Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Anden placering |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | HD (titel på specialisering) |
Studienævn | Studienævn for MBA og HD |
Institut | Aalborg University Business School |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |