Modulets indhold, forløb og pædagogik
En specifik opgave, som potentielt kan drage fordel af robotter,
vælges (for eksempel en industriel opgave, en
rehabiliteringsopgave, en serviceopgave). Efter afslutningen af
modulet skal den studerende vise evnen til at udvikle og
præsentere en robotløsning til opgaven.
Læringsmål
Viden
- Skal have kendskab til mindst ét applikationsområde, f.eks.
robotter i sundhedspleje, industri eller underholdning
- Skal have viden om det videnskabelige grundlag for det
specifikke anvendelsesområde
Færdigheder
- Skal kunne opstille kravspecifikation
- Skal kunne søge og udvikle en løsning og præsentere den i form
af skitser, diagrammer, tegninger og virtuelle såvel som fysiske
prototyper
- Skal kunne retfærdiggøre fordelene ved den udviklede
løsning
- Skal være i stand til selvstændigt at planlægge og udføre en
udvikling ud fra et givet problem
- Skal kunne vælge og anvende relevante metoder og værktøjer
- Skal kunne kommunikere problemer, metoder og resultater inden
for det videnskabelige område, skriftligt og diskutere faglige og
videnskabelige problemer med fagfæller
Kompetencer
- Skal kunne udtænke, hvordan et relativt komplekst robotsystem
kunne specificeres, konstrueres, styres og produceres og på en
professionel måde bevise dette
- Skal have evnen til at vurdere vigtige (fx økonomiske) aspekter
af løsningen
- Skal kunne demonstrere tekniske færdigheder inden for
robotteknologi og vise deres evne til at udføre
ingeniørarbejde
- Skal kunne tage ansvar for deres egen faglige udvikling
- Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen
læring
- Reflektere over hvorledes ingeniørvidenskab er påvirket af og i
sig selv påvirker menneskers og samfunds udvikling
- Forholde sig til de komplekse sociale og miljømæssige
konsekvenser, der er forbundet med anvendelse af teknologiske
løsninger
Undervisningsform
Undervisningsform er angivet i §17; Uddannelsens indhold og
tilrettelæggelse.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Bachelorprojekt: Robotter i en applikations
sammenhæng |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |