Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på opnået viden fra 1. – 3. semester.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Have viden, på det højeste internationale forskningsniveau, af
mindst en af kernefelterne fra uddannelsen.
- Have forståelse for betydning af forskning
(forskningsetik).
Færdigheder
- Kan argumentere for relevansen for det valgte problem ift.
uddannelsen inklusiv specifikt at redegør for kernen af problemet
og den tekniske sammenhæng, som forekommer.
- Kan redegøre for mulige metoder til at løse projektets
problemformulering, beskrive og vurdere anvendeligheden af valgte
metoder inklusiv redegørelse af valgte afgræsninger, og måden
hvorpå de kan have indflydelse på resultatet af produktet.
- Kan analysere og beskrive det valgte problem ud fra relevante
brugte teorier, metoder og eksperimentalt data.
- Kan beskrive relevante teorier og metoder på en måde hvorpå de
belyser karakteristikkerne og herved dokumentkendskab af de brugte
teorier, metoder, muligheder og afgrænsninger indenfor relevant
problemområde.
- Kan analysere og vurdere eksperimentalt data, herunder effekten
af validiteten vurderingsmetoden har på resultaterne.
Kompetencer
- Kan kommunikere videnskabelige problemer skriftligt og
mundtligt til specialister og ikke-specialister.
- Kan kontrollere situationer, som er komplekse, uforudsigelige
og som kræver nye løsninger.
- Kan selvstændigt igangsætte og udføre samarbejde indenfor
disciplinen og tværfagligheden og påtage professionelt ansvar.
- Kan selvstændigt tage ansvar for egen professionel udvikling og
specialisering.
Undervisningsform
Undervisningsform er angivet i §17;
Uddannelsens indhold og tilrettelæggelse
Problembaseret projekt orienteret til individuelt projektarbejde
eller projektarbejde i en gruppe på 2-3 personer.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Kandidatspeciale |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt |
ECTS | 30 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |