Modulets indhold, forløb og pædagogik
Formål:
Grundlæggende forståelse af software og computersystemer.
Læringsmål
Viden
- har viden om begreber og fagtermer inden for multiprogrammering
og realtidssystemer
- har forståelse af teorier og metoder for tids-tro afvikling og
forudsætningerne for deres anvendelse
- have viden om forskellige mødetyper og bruge disse aktivt i
gruppe- og vejledersamarbejde
Færdigheder
- kan anvende teorier og metoder omkring analyse, design og
konstruktion af indlejrede realtidssystemer
- kan benytte multiprogrammeringsparadigmer til løsning af givet
problem
- kan foretage tidslig analyse af omgivelserne til indlejrede
systemer samt deres system- og applikationsprogrammel, herunder
skedulering samt estimering af beregningskompleksitet og –tid
- kan systematisk teste og verificere indlejrede
realtidssystemer
- kan benytte tidssvarende udviklingsværktøjer til implementering
af løsninger
- kan demonstrere færdighed i anvendelse af teknikker til analyse
af ressourceforbrug
- kunne argumentere struktureret for sine valg og fravalg
- kunne planlægge, afholde og opsamle på mødet på struktureret
vis
Kompetencer
- kan gennemføre og reflektere over udviklingsforløb som omfatter
et realtidssystem
- kan dokumentere projektresultater så udenforstående kan
foretage en faglig vurdering
- kan erkende behov for og tilvejebringe viden
- kan formidle projektets resultater under anvendelse af korrekt
fagterminolog
- kunne analysere et emne og belyse det fra flere
vinkler
Undervisningsform
Projektarbejde suppleret med studiekredse, forelæsninger, o.l.
Projektgruppen skal udarbejde en rapport og en procesanalyse
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Indlejrede realtidssystemer |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |