Modulets indhold, forløb og pædagogik
Formålet med projektmodulet er at give studerende praktisk
erfaring med og viden om at designe, implementere og evaluere et
IoT-system, der er knyttet til løsning af et virkeligt problem.
Studerende opfordres til samarbejde med virksomheder
Læringsmål
Viden
- skal have viden om IoT-baserede systemer og deres
arkitektur
- skal have viden om forskellige typer af IoT-systemer, herunder
sensorer og styringsenheder
- skal have viden om netværkskrav og netværkssystemer, der
anvendes til IoT
- skal have viden om lagstrukturen i IoT-systemer og
interoperabiliteten mellem de forskellige lag
- skal have viden om potentielle sikkerhedsudfordringer i
relation til IoT-systemer
- skal have indgående kendskab til moderne
projektstyringsværktøjer
Færdigheder
- skal have færdigheder i design og implementering af
IoT-applikationer
- skal have færdigheder i at kombinere applikationer og
netværksaspekter af IoT-systemer
- skal have færdigheder i implementering af sikkerhedselementer i
IoT-systemer
- skal kunne reflektere over egne erfaringer med projektarbejde
ved hjælp af relevante analyseværktøjer
- skal kunne arbejde på et projekt baseret på valg af
projektstyringsværktøjer
- skal være i stand til at identificere afhængighed mellem
projektets forskellige opgaver
Kompetencer
- skal have kompetencer i at tage kvalificerede beslutninger
omkring valg af IoT-arkitektur, netværksløsning, service-modeller
og sikkerhedskrav for industrielle og øvrige anvendelser
- skal have kompetencer til at forstå og arbejde med
begrænsninger af IoT- og netværksløsninger
- skal være i stand til at reflektere over egen brug af
PBL-værktøjer inkl. digitale værktøjer i undersøgelserne om,
hvordan disse kan være aktive
- skal kunne udføre en kritisk evaluering af indsamlet viden i
relation til projektarbejde, herunder vurdering af passende
modeller, teorier og metoder
Undervisningsform
Gruppeorganiseret projektarbejde, evt. støttet af andre
undervisningsformer, jf. § 17
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | IoT-baserede systemer og arkitekturer |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |