Modulets indhold, forløb og pædagogik
Modulet bygger på viden opnået i modulet Regulering af
energiomsættende systemer eller tilsvarende.
Læringsmål
Viden
- Kunne forstå vigtigheden af integration af modellering og
regulering i et dynamisk multidisciplinært system.
- Kunne forstå vigtigheden af fysisk og matematisk modellering i
et dynamisk system.
- Have forståelse for digital implementering og basale teknikker
for digital reguleringsdesign.
- Have forståelse for implementering og basale teknikker for
tilstand reguleringsdesign og moderne reguleringsteknik.
- Kunne forstå videnskabelige metoder og teorier set i forhold
til semestrets tema og identificere forskellige problemtyper
- Kunne forstå at opsætte en økonomisk analyse for det dynamiske
multidisciplinære system
Færdigheder
- Kunne anvende en dynamisk analyseproces på offshore energi
systemer.
- Kunne anvende digitale modeller for og foretage analyser på
mekaniske, elektriske, elektromekaniske, fluid, termiske og
multidisciplinære systemer, som vindmølle-transmissionssystemer,
eller olie- og gas-systemer.
- Have opnået erfaring med laboratoriearbejde eller reelle
fysiske målinger inden for et dynamisk systems reguleringsmæssige
forhold.
- Kunne analysere opnåede resultater fra simuleringer og
laboratoriearbejde eller reelle fysiske målinger.
- Have forretningsforståelse og kunne lave en cost-benefit
analyse på det dynamiske multidisciplinære system
Kompetencer
- Have opnået evne til at kunne omsætte akademiske kundskaber og
færdigheder indenfor dynamiske multidisciplinære systemer til en
praktisk problemstilling indenfor offshore energisystemer, og kunne
bearbejde en sådan problemstilling.
- Have opnået evne til at kunne indgå i fagligt og tværfagligt
samarbejde inden for de multidisciplinære systemer.
- Have opnået evne til at kunne vurdere basale økonomiske forhold
ved udvikling og idriftsættelse af systemer eller
apparater
Undervisningsform
Afvikles som problembaseret projektorienteret arbejde i grupper.
Der gives et antal lektioner i forretningsøkonomi, for at
understøtte læringsmålene omkring dette.
De studerende bliver introduceret til entreprenørskabs
PBL-modellen fra AAU. De bliver i den forbindelse introduceret til
modeller, værktøjer og metoder der anvendes i entreprenante
projekter.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Projektmodulets omfang er 15 ECTS svarende til 450 timers
studieindsats for den studerende.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Offshore dynamiske systemer |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | For yderligere oplysninger om hjælpemidler henvises til
kursusbeskrivelsen i Moodle. |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |