Den studerende skal efter gennemført kursusmodul kunne
etablere og konfigurere et værktøj til udvikling af mobile applikationer
anvende værktøjet til udvikling af en konkret prototype applikation
anvende værktøjet til implementering af avanceret mobilt interaktionsdesign med f.eks. Multi-Touch og accelerometer support
anvende værktøjet til debugging af programkode
overføre og afvikle programmet på en mobil enhed
Den studerende skal efter gennemført kursusmodul kunne:
udvikle en konkret mobil applikation på prototypeniveau
identificere og udnytte relevante tekniske muligheder i et mobilt SDK i forbindelse med en specifik case
udvikle og debugge programkode
udvikle et mobilt interaktionsdesign
Undervisningen tilrettelægges i henhold til de generelle undervisningsformer for uddannelsen, jf. § 17.
Det forventes at den studerende bruger 30 timer per ECTS, hvilket for denne aktivitet betyder 150 timer.
Prøvens navn | Programmering af mobile applikationer |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Kontakt: Studienævn for datalogi via cs-sn@cs.aau.dk eller 9940 8854
Engelsk titel | Programming of Mobile Applications |
Modulkode | DSNIXDB414 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk og engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BSc) i interaktionsdesign |
Studienævn | Studienævn for Datalogi |
Institut | Institut for Datalogi |
Fakultet | Det Teknisk Fakultet for IT og Design |