Visuelt design & prototyping

2024/2025

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Læringsmål

Viden

Faget har til mål at give deltagerne

  • teoretisk viden om, indsigt i og forståelse af visuelt design og prototyping, velbegrundet, teoretisk funderet forståelse for HCI (Human-Computer Interaction), grafisk og visuelt design (med henblik på interaktive teknologier), brugergrænsefladedesign af interaktive systemer, f.eks. web-systemer eller mobile systemer

Udbytte:
Efter gennemførelse af faget kan deltagerne

  • anvende og reflektere over teorier, principper og metoder i relation til visuelt design og prototyping,
  • formulere og analysere problemstillinger i relation til visuelt design og prototyping på en selvstændig, systematisk og kritisk måde ved anvendelse af videnskabelige metoder.
  • gennemføre en praktisk øvelse på visuelt design og prototyping

Færdigheder

Se viden

Kompetencer

Se viden

Undervisningsform

Undervisningsform:
Undervisningen gennemføres i en kombination af heldags-seminarer og netbaseret undervisning.

En del af undervisningsmaterialet vil være engelsksproget

Eksamen

Prøver

Prøvens navnVisuelt design & prototyping
Prøveform
Skriftlig
ECTS5
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Yderligere informationer

Faglig vejledning:
Lektor Mikael B. Skov, e-mail: dubois(at)cs.aau.dk, tlf.: 9940 8922
 

Praktisk vejledning:
Kontorfuldmægtig Lene Even
E-mail: even(at)cs.aau.dk
Tlf: 9940 8853

Fakta om modulet

Engelsk titelVisual design & prototyping
ModulkodeDSNITEV25
ModultypeKursus
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

UddannelsesejerMaster i informationsteknologi, softwarekonstruktion
StudienævnStudienævn for Datalogi
InstitutInstitut for Datalogi
FakultetDet Teknisk Fakultet for IT og Design