Formålet med modulet er at give de studerende en introduktion til problembaseret læring og projektarbejde i et anvendt filosofisk perspektiv.
Se studieordningens §17.
5 ECTS
Prøvens navn | Filosofi i anvendelse |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
En mundtlig prøve med udgangspunkt i det skriftlige arbejde. Hvad
enten dette er udarbejdet individuelt eller i samarbejde med andre,
skal det skriftlige arbejde betragtes som gruppens fælles ansvar.
De/den studerende eksamineres som udgangspunkt i hele det
skriftlige arbejde. Ved en mundtlig gruppeprøve skal den enkelte
studerende eksamineres på en sådan måde, at det sikres, at der
foretages en individuel bedømmelse af den studerendes præstation.
Prøven tager udgangspunkt i projektarbejdet i modulet, ”Politisk filosofi”, og aflægges samtidig med prøven i modulet "Politisk filosofi" på baggrund af en udarbejdet procesanalyse i forbindelse med PBL-arbejdet. Procesrapporten afleveres som en selvstændig eksamensopgave. Procesanalysen skal være 1-2 sider pr. studerende. Prøvetiden er sammen med modulet "Politisk filosofi" normeret til 20 minutter pr. studerende og 10 minutter pr. gruppe til votering og karaktergivning, dog max. i alt to timer ved store grupper. 30 minutter i alt ved individuelle prøver. Prøvetiden er den samlede prøvetid for både "Politisk filosofi" og "Filosofi i anvendelse". |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Applied Philosophy |
Modulkode | BASIFIL20242 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i anvendt filosofi |
Studienævn | Studienævn for Dansk, Engelsk, Kulturforståelse og Anvendt Filosofi |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |