Modulet giver en indføring i de centrale og aktuelle problemstillinger, der konstituerer feltet strategisk virksomhedskommunikation. Modulet går i dybden med udvalgte, aktuelle temaer inden for den strategiske virksomhedskommunikation. I det interne perspektiv er der tale om introduktion til planlægning af interne kommunikationsflows, HR-kommunikation, og videnskommunikation. I det eksterne perspektiv er der tale om indføringer i stakeholderkommunikation, markedskommunikation, CSR og employer branding. Ud over at modulet således giver et bredt teoretisk fundament i relation til centrale aspekter af den strategiske tilgang til virksomhedskommunikation, er modulet ligeledes kendetegnet ved en anvendelsesorienteret komponent. Det betyder, at modulet løbende omsætter det teoretiske fundament til praksis i forhold til at identificere, analysere og vurdere udvalgte, relevante virksomhedskommunikative problemstillinger, der knytter sig til virksomhedens strategiske kommunikation med de stakeholdere, som virksomheden er afhængig af.
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Prøvens navn | Virksomhedskommunikation |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven har form af tilfredsstillende, aktiv deltagelse i det
pågældende kursus, dvs. 80 % tilstedeværelse samt udarbejdelse af
mundtlige og/eller skriftlige oplæg som en del af kurset. Modulets
semesterbeskrivelse, som placeres på moodle før modulets start,
specificerer hvilke og hvor mange aktiviteter, som
tilfredsstillende aktiv deltagelse omfatter. Opgaven bedømmes af
eksaminator.
Reeksamen: Prøven har form af en bunden 3-dages hjemmeopgave, hvor den studerende på baggrund af valgfaget besvarer det eller de udleverede spørgsmål inden for fagområdet. Opgavebesvarelsen må højst være på 12 sider og udarbejdes individuelt. Opgaven bedømmes af eksaminator. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Corporate Communication |
Modulkode | BAOL202417 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i organisatorisk læring |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |