Modulet har fokus på kreativitet som fænomen i læreprocesser og organisatoriske kontekster. Modulet rummer både teoretiske og praktiske elementer. De studerende kobler teoretiske begreber med konkrete måder at organisere relationer og forandringsprocesser på, så organisationens kreative potentialer kan udfoldes, og legende og kreative organisationskulturer kan udvikles. Der introduceres til betydningen af materialitet, rum og æstetik i en organisation, og hvordan disse kan fremme og hæmme kreative processer mellem mennesker, arbejdsprocesser, ting og rum.
Den studerende arbejder eksperimenterende, afprøvende og problemorienteret i samarbejde med andre, således at kritisk-kreativ tænkning, dømmekraft, problemidentificering og problemløsning sættes i spil i forhold til organisatoriske problemstillinger, som ikke kan løses med organisationens gængse redskaber og tankemønstre og dermed kalder på kreativitet.
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Prøvens navn | Kreativitet og organisatoriske processer |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Eksamen afvikles som en samtale mellem den/de studerende,
eksaminator og en intern medbedømmer på baggrund af den/de
studerendes skriftlige opgave samt det produkt, som den/de
studerende har udarbejdet.
Gruppestørrelse: 1-3 studerende. Omfang: min. 5 og max. 8 normalsider pr. studerende. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Creativity and Organizational Processes |
Modulkode | BAOL202415 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i organisatorisk læring |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |