Modulet tager udgangspunk i private og offentlige organisationers digitale transformation. Forskellige muligheder og barrierer til implementering og forankring af digitale teknologier og It-systemer præsenteres ligesom forskellige teknologiers og systemers potentiale i en virksomhed eller offentlig organisation med et fokus på en etisk tilgang til teknologien. Modulet tager fat på de ledelsesmæssige behov og vilkår, der opstår i en digitaliseringsproces ligesom teknologiledelse i forhold til digitaliseringsstrategi og innovationsprocesser.
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Prøvens navn | Digitalisering og Teknologiledelse |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Gruppeeksamen på baggrund af case udarbejdet som prototype og
synopsis. Mundtlig dialog om hhv. prototype og synopsis.
Gruppestørrelse: Min. 2 studerende og max. 5 studerende. Omfang: Min. 5 og max. 10 normalsider for hele gruppen. Prøvetid: Jfr. studieordningens §17 stk. 4 |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Digitization and Lead Technology |
Modulkode | BAOL202211 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i organisatorisk læring |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |