Der introduceres på dette modul til strategi som begreb og dens historiske udvikling. Ligeledes introduceres til de mest fremtrædende og mest anvende teoretiske positioner inden for strategifeltet. Strategi som afsæt for organisatorisk læring behandles, og der arbejdes med implementering af strategi i daglig organisatorisk praksis som en vekselvirkning mellem top-down og bottom-up processer. Der knyttes an til centrale forandringsledelsesperspektiver med henblik på planlægning og gennemførelse af organisatoriske forandringer med afsæt i organisationens strategi og der inddrages teorier om betydningen af medarbejderinddragelse og co-creation.
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Prøvens navn | Strategiimplementering og Forandringsledelse |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Individuel synopsis som afsæt for mundtlig eksamen.
Omfang: Min 8 og max 12 normalsider. Prøvetid: Jfr. studieordningens §17 stk. 4 |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Implementation of Strategies and Change Management |
Modulkode | BAOL202210B |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i organisatorisk læring |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |