Modulet har til formål at give grundlæggende viden omkring samfundsudviklingen set ud fra en organisati-onsteoretisk optik. Samfundsudviklingen, samfundets institutioner og funktionsmåder relateres til forskellige måder at anskue organisationer på inklusive samfundsudviklingens implikationer i forhold til udviklin-gen og forandring af organisationsstrukturer, processer, kulturer og teknologier. Modulet afsluttes med gennemførelse af et projektarbejde, som integrerer modulets indhold med de øvrige moduler om problemorienteret projektarbejde og produktion af viden.
Undervisningen finder sted i form af projektarbejde og forelæsninger
Prøvens navn | Organisation og samfund |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Modulet afsluttes på 1. semester med en intern kombineret skriftlig
og mundtlig prøve, som kan gennemføres i grupper på op til 5
studerende. I eksamen indgår modul 3 - Problembaseret læring II (5
ects).
Eksaminationen tager udgangspunkt i en af én eller flere studerende udarbejdet projektrapport. |
ECTS | 20 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Organisaton and Society |
Modulkode | BAOL20192 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i organisatorisk læring |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |