Modulet indeholder en grundlæggende gennemgang af og øvelser i at udvikle og gennemføre læringsstrategier i organisationer i relation til organisationers centrale forretningsprocesser. Dette omfatter at se organisationens strategiudvikling som en systematisk læreproces, ligesom læringsrum og læreprocesser kobles på udviklingen af organisationens kernekompetencer, værdikæder og væsentlige styringskoncepter. Ud fra dette fokuseres på organisatoriske læringstiltag som kompetenceudvikling, og udvikling af læringskultur, organisatoriske innovationer samt forankring af nye former for viden i organisationer.
Undervisningen finder sted i form af projektarbejde og forelæsninger.
Prøvens navn | Organisationsdesign og læringsstrategi |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Modulet afsluttes på 4. semester med en intern kombineret skriftlig
og mundtlig prøve, som kan gennemføres i grupper på op til 5
studerende. Eksaminationen tager udgangspunkt i en af én eller
flere studerende udarbejdet projektrapport. |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Organisation design and learning strategy |
Modulkode | BAOL201911 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i organisatorisk læring |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |