Modulets fokus er at designe og tilrettelægge kommunikation og informationssystemer, der understøtter læring, netværksdannelse og organisering. Der arbejdes med designprocesser og hvordan kommunikation tilrettelægges med henblik på at realisere didaktiske, pædagogiske og organisatoriske mål. Den studerende opnår viden om læringsdesign, færdigheder i valg af passende designstrategier baseret på overvejelser om målgruppe, læringsmål og teknologiske muligheder samt kompetencer til at omsætte fagligheden i et konstruktivt virke.
Modulet afsluttes med en individuel skriftlig prøve.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om og forståelse af:
teori, metode og praksis i relation til design og tilrettelæggelse af kommunikations- og informationsvidenskabelige produkter og løsninger med særligt fokus på samarbejde og læring
kreative og designmæssige sider af udvikling og distribution af kommunikationsprodukter og processer i relation til læring netværksdannelse og organisering
funktionelle og indholdsmæssige dimensioner af kommunikationsprodukter og processer i relation til læring, netværksdannelse og organisering
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
at vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger samt begrunde og vælge relevante analyse- og løsningsmodeller i relation til læring, netværksdannelse og organisering
at identificere, udvikle og implementere kommunikationsfaglige og informationsvidenskabelige løsninger med henblik på læring, netværksdannelse og organisering
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
at omsætte faglig, teoretisk og metodisk indsigt i et konstruktivt virke i relation til læring, netværk, samarbejde og organisering
Der henvises til §17.
Prøvens navn | Digitalt læringsdesign |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden skriftlig hjemmeopgave, hvor den
studerende på baggrund af modulet besvarer det eller de udleverede
spørgsmål inden for fagområdet.
Opgavebesvarelsen må højst være på 12 sider og udarbejdes individuelt. Opgaven bedømmes alene af eksaminator. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Digital Learning Design |
Modulkode | BAKDM202450 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
BA 5. semester |
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg, Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |