Modulets fokus er at designe, tilrettelægge og begrunde et kommunikationsdesign vha. interaktive digitale medier, kommunikation og/eller informationssystemer, der tager hensyn til og understøtter forholdet mellem afsender og brugers/modtagers kulturelle mønstre og værdier. Målet med kommunikationsdesignet kan være adfærds- eller holdningsændringer hos modtager samt udvidede videnshorisonter og/eller læring hos begge parter. Der arbejdes med kulturteori og analyse i relation til kultur og værdier samt designteori og metode.
Projektmodulet afsluttes med en semesterkonference, hvor den studerende præsenterer sit arbejde. I forlængelse heraf eksamineres den studerende.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om og forståelse af:
teori, metode og praksis i relation til tilrettelæggelse af kommunikationsløsninger med særligt fokus på relationen mellem afsenders og modtagers kultur og værdisæt
designmæssige processer i relation til kultur og værdier
kulturteoretiske og værdirelaterede problemstillinger
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
at vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger samt begrunde og vælge relevante analyse- og løsningsmodeller i kommunikationsdesign med særligt fokus på kultur og værdier
at identificere, udvikle og implementere kommunikations- og informationsvidenskabelige løsninger med hensyn til forholdet mellem afsenders og modtagers kulturelle mønstre og værdier
at formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller vedrørende kommunikationsdesign med fokus på kultur- og værdirelaterede problemstillinger til fagfæller og ikke-specialister
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
at omsætte faglig, teoretisk og metodisk indsigt konstruktivt til ideudvikling og design i relation til kultur og værdier
at deltage aktivt, samarbejdende, konstruktivt og kritisk i at udvikle kommunikationsmæssige løsninger med særligt fokus på kultur og værdier
Der henvises til §17.
Prøvens navn | Kommunikationsdesign: Kultur og værdier |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven foregår som en samtale mellem den studerende, eksaminator og
den interne medbedømmer med udgangspunkt i et af den/de studerende
udarbejdet kommunikationsdesign samt relevant argumentation herfor.
Sidetal: Den skriftlige argumentation for kommunikationsdesignet må højst være på 5 sider pr. studerende, højst 10 sider ved individuelle opgaver, dog maksimalt 15 sider pr. gruppe Normeret prøvetid: 15 min. pr. studerende + 5 minutter til gruppen. Projektrapporten og den mundtlige samtale skal demonstrere, at den studerende opfylder målbeskrivelserne for modulet. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Designing Communication: Culture and Values |
Modulkode | BAKDM202448 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
BA 5. semester |
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |