Bachelorprojektet udarbejdes i løbet af uddannelsens 6. semester. Bachelorprojektet skal demonstrere den studerendes evne til at formulere, analysere og bearbejde problemstillinger inden for et afgrænset kommunikationsfagligt emne. Den studerende skal kunne formidle sine resultater og sin viden inden for det faglige felt korrekt og adækvat mundtligt såvel som skriftligt.
Den studerende toner sit bachelorprojekt i retning af medieformidlet kommunikation eller i retning af interpersonel kommunikation og kommunikationsprocesser.
Bachelorprojektet bygger oven på studiets tidligere semestre og den studerende udbygger sin viden, færdigheder og kompetencer mht. teori, analyse og metode inden for kommunikationsprodukter og/eller kommunikationsprocesser. I modulet arbejdes med et eller flere centrale kommunikationsfaglige emner inden for medier og markedskommunikation, medier og offentlighed, organisationskommunikation og -kultur eller krydsfeltet herimellem.
Emnet for bachelorprojektet godkendes af studienævnet. Emnet forelægges nævnet i form af en kort problemformulering. Ved godkendelsen fastsættes en frist for afleveringen af projektet. For sen aflevering tæller som et eksamensforsøg.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om og forståelse af:
teori, metode og praksis inden for et eller flere kommunikationsfaglige områder
de til bachelorprojektet valgte teoriers videnskabelige forudsætninger og grundlag
implikationer og konsekvens af bachelorprojektets metodiske grundlag
videnskabsteoretiske begreber af særlig relevans for bachelorprojekts problemstilling
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
at anvende kommunikationsfagets teorier, videnskabelige metoder og redskaber
at identificere og analysere videnskabelige problemstillinger i relation til kommunikationsprodukter og/eller kommunikationsprocesser
vurdere teoretiske og praktiske kommunikationsfaglige problemstillinger samt begrunde og vælge relevante løsningsmodeller
formidle kommunikationsfaglige problemstillinger og løsningsmodeller til fagfæller og ikke-specialister
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Der henvises til §17.
Prøvens navn | Bachelorprojekt: Kommunikation |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt
Prøven foregår som en samtale mellem den studerende, eksaminator og
censor med udgangspunkt i en af den/de studerende udarbejdet
projektrapport.
Litteraturgrundlag: Projektrapporten skal tage afsæt i relevante kvalificerede akademiske publikationer. Sidetal: Antallet af sider i projektrapporten skal holdes indenfor følgende intervaller: 1 studerende: minimum 20 sider / maksimum 30 sider 2 studerende: minimum 30 sider / maksimum 40 sider 3 studerende: minimum 40 sider / maksimum 60 sider 4 studerende: minimum 50 sider / maksimum 80 sider 5 studerende: minimum 60 sider / maksimum 100 sider 6 studerende: minimum 70 sider / maksimum 120 sider Resume: Der udarbejdes et resume på engelsk. Resumeet skal være på mindst én og højst to sider. Resumeet indgår i helhedsvurderingen af projektet. Projektrapporten kan efter studienævnets godkendelse skrives på et fremmedsprog. Hvis det skrives på et fremmedsprog, skal dets resume være på dansk. Eksamenspræstationen skal demonstrere, at den studerende opfylder målbeskrivelserne for modulet. Prøvetid: der henvises til §17. |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Bachelor Project: Communication |
Modulkode | BAKDM202420 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
BA 6. semester |
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg, Campus København |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i kommunikation og digitale medier |
Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |