Modulet omfatter en indføring i teoretisk og analytisk-metodisk arbejde med kommunikationsprodukter. Kommunikationsprodukter omfatter forskellige typer af medieret kommunikation (det kan fx være skriftsproglige, auditive, visuelle, audiovisuelle eller kombinationer heraf såvel interaktive som ikke interaktive), og der fokuseres på kommunikationsprodukternes multimodale form, betydning og kontekst. Det teoretiske grundlag er kommunikationsteorier, teorier om æstetiske virkemidler og teorier om tegn- og betydningsproduktion.
Endvidere udbydes undervisning i fagrelevant videnskabsteori.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompettencer til:
ansvarligt, selvstændigt og kritisk at indgå i fagligt samarbejde omkring analyse af kommunikationsprodukter med en professionel tilgang
at demonstrere en grundlæggende forståelse af egne læringsbehov
Der henvises til §17.
Prøvens navn | Kommunikationsprodukter |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven foregår som en samtale mellem den studerende, eksaminator og
den interne medbedømmer med udgangspunkt i en af den/de studerende
udarbejdet projektrapport.
Litteraturgrundlag: Projektrapporten skal tage afsæt i relevante kvalificerede akademiske publikationer Sidetal: Antallet af sider i projektrapporten skal holdes indenfor følgende intervaller: 1 studerende: minimum 20 sider / maksimum 30 sider 2 studerende: minimum 30 sider / maksimum 40 sider 3 studerende: minimum 40 sider / maksimum 60 sider 4 studerende: minimum 50 sider / maksimum 80 sider 5 studerende: minimum 60 sider / maksimum 100 sider 6 studerende: minimum 70 sider / maksimum 120 sider Projektrapporten og den mundtlige samtale skal demonstrere, at den studerende opfylder målbeskrivelserne for modulet. Prøvetid: der henvises til §17. |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Communication Product |
Modulkode | BAKDM202414 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
BA 1. semester |
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg, Campus København |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i kommunikation og digitale medier |
Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |