Modulet behandler, hvordan forskellige kommunikationsformer og it-systemer tages i anvendelse med strategiske intentioner om fx udvikling i organisationer. Den studerende vælger at tone sin faglighed, idet der fokuseres på enten organisationers interne eller eksterne kommunikation.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om og forståelse af:
realiseringen af strategisk kommunikation, herunder relationen mellem menneskelige og tekniske forudsætninger herfor
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
at agere kritisk og konstruktivt i relation til analyse, udvikling og implementering af kommunikation og informationsteknologiske løsninger, idet der er fokus på disse løsningers organisatoriske betydning
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
at arbejde kritisk og konstruktivt med at understøtte samarbejde, kommunikation og interaktion i digitale miljøer under hensyntagen til deres konkrete organisatoriske indlejring
Der henvises til §17.
Prøvens navn | Design og IKT med organisation som kontekst |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
En mundtlig prøve der tager udgangspunkt i et af en eller flere
studerende udarbejdet it-design, der understøtter kommunikation i
organisationer.
Prøvetiden er normeret til 15 minutter pr. studerende plus 5 minutter pr. gruppe, dog højst i alt 2 timer ved store grupper og 20 minutter i alt ved individuel studerende. Eksamenspræstationen skal demonstrere, at den studerende opfylder målbeskrivelserne for modulet. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Design and ICT in an Organizational Context |
Modulkode | BAKDM20209 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
BA 3. semester |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg, Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |