Valgfaget ”Public affairs” omfatter en bred tilgang til organisationers og gruppers arbejde med at sikre og forandre deres omdømme hos diverse modtagere. Der kan være tale om lobbyisme, medierelationer, målgrupperelationer og håndtering af enkeltsager.
På modulet er der særligt fokus på public affairs som kommunikativt omdømmearbejde, og der inddrages forskellige forståelser af offentlighed(er), på hvilken baggrund relevante cases og problemstillinger analyseres.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om og forståelse af:
public affairs som omdømmearbejde og dets kommunikative karakteristika
relevante analysemetoder til at forstå public affairs som omdømmearbejde, herunder dets kommunikative karakteristika
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
at identificere, beskrive og demonstrere indsigt i public affairs
at anvende relevant teori og metode i forhold til at analysere public affairs som omdømmearbejde, herunder dets kommunikative karakteristika
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetence til:
selvstændigt at analysere og kritisk vurdere public affairs arbejde som omdømmearbejde, herunder dets kommunikative karakteristika
Der henvises til §17.
Prøvens navn | Public Affairs |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven kan bestås ved tilfredsstillende aktiv deltagelse i
undervisningen, herunder fremmøde, indløsning af opgaver og
deltagelse i øvelser.
Reeksamen: Prøven har form af en bunden 3-dages hjemmeopgave, hvor den studerende på baggrund af modulet besvarer det eller de udleverede spørgsmål og opgaver inden for modulets fagområde. Opgavebesvarelsen må højst være på 8 sider og udarbejdes individuelt. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Public Affairs |
Modulkode | BAKDM202041 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
BA 4./6. semester Valgfagsmodul |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk og engelsk |
Undervisningssted | Campus København |
Modulansvarlig |
Uddannelsesejer | Bachelor (BA) i kommunikation og digitale medier |
Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |