Kommunikationsplanlægning i teori og praksis

2024/2025

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet beskæftiger sig med kommunikationsplanlægning og dens forskellige faser fra idé til endeligt produkt.

Læringsmål

Viden

Den studerende skal gennem modulet opnå:

Viden om og forståelse af

  • principper, strukturer og processer i kommunikationsplanlægning
  • sociologiske teorier, som understøtter de forskellige stadier i kommunikationsplanlægning
  • sammenhængen mellem kontekst, stakeholderforventninger og kommunikationsplanlægning.

Færdigheder

Den studerende skal gennem modulet opnå:

Færdigheder i

  • at udvikle og begrunde en realistisk, fyldestgørende og systematisk kommunikationsplan
  • at udføre en situationsanalyse, definere sammenhængende mål, strategier og taktikker
  • at udvælge relevante offentlige og interpersonelle, traditionelle og digitale kommunikationskanaler
  • at udarbejde overbevisende budskaber og tilpasse dem til specifikke kulturelle kontekster.

Kompetencer

Den studerende skal gennem modulet opnå:

Kompetencer til

  • at udvikle teoretisk funderede og kreative ideer i forbindelse med det systematiske arbejde med en kommunikationsplan
  • at reflektere over kontekst, muligheder og udfordringer i kommunikationskampagner
  • at præsentere og begrunde egne ideer overbevisende og responsivt.

Undervisningsform

Er angivet i § 17 i studieordningen.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnKommunikationsplanlægning i teori og praksis
Prøveform
Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Omprøve: Skriftlig
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
Tilladte hjælpemidler for reeksamen fremgår af semesterbeskrivelsen.
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelCommunication Planning in Theory and Practice
ModulkodeBAINV2425
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogEngelsk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

UddannelsesejerBachelor (BA) i international virksomhedskommunikation i engelsk
StudienævnStudienævn for Internationale og Tværkulturelle Studier
InstitutInstitut for Kultur og Læring
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet